Spektakulär julbordsshow med Cirkus Cirkör julen 2018

I år är det Cirkus Cirkör som står för Artipelags traditionsenliga julbordsshow. Under kvällen kommer gästerna uppleva cirkusartisteri av absolut toppklass och julmat på lika hög nivå. Med mycket hjärta och med glimten i ögat bjuds besökarna på det senaste och det hetaste inom nycirkusgenren.

Julshow med Cirkus Cirkör på Artipelag
Julshow med Cirkus Cirkör på Artipelag.

– Jag tänker att vi genom cirkuskonsten speglar Artipelag, hur grundaren Björn Jakobson och kompani gjort det omöjliga möjligt när de med stora visioner i kombination med hårt arbete skapat denna unika plats. Vi inspireras av skärgården i vinterskrud och jag ser framför mig en hisnande, finstämd, rolig och samtida show med artister som genom sina konster visar vad som krävs för att göra det omöjliga möjligt – samarbete, balans, tillit… en bra start för en riktigt fin jul, säger Tilde Björfors, konstnärlig ledare och grundare av Cirkus Cirkör.

Med sig till Artipelag tar Cirkus Cirkör en specialkomponerad show bestående av en konferencier, en livemusiker och fyra cirkusartister i världsklass. I sann Cirkus Cirkör-anda kommer publiken att få uppleva något de inte förväntat sig. Det blir cirkus överallt, på scen, bland gästerna och i luften. Regissör är Jesper Nikolajeff, en mångårig cirkusartist som bland annat medverkat i över 400 framföranden av Cirkörsuccén Wear it like a crown.

Julmaten på Artipelag är signerad brödraparet Gustav och Fredrik Otterberg. Gustav är kökschef med en bakgrund på innerstadens finkrogar, och Fredrik är chefskonditor samt tidigare medlem av Svenska konditorslandslaget. Serveringen inkluderar alla klassiska rätter samt spännande överraskningar. På julbordet finns något för alla åldrar och givetvis vegetariska alternativ med hög ambitionsnivå.

– Det känns härligt att återigen få presentera Cirkus Cirkör på Artipelag. Extra roligt är att det denna gång är med en specialskriven show och att vi till den får erbjuda vår delikata julmat som vi fått mycket beröm för, säger Riitta Östberg, VD på Artipelag.

Biljetter kan bokas till 30 november samt 1, 5-8 och 12-15 december 2018.

Biljetter

Biljetterna är släppta och säljs via Ticketmaster. Pris från 895 kr inklusive julbord. Direktbuss från centrala Stockholm till Artipelag samt tillbaka kan köpas till.

Klassiskt julbord utan show kommer under december serveras i Artipelag Restaurang. Mer info ges inom kort.

Om Cirkus Cirkör

Cirkus Cirkörs är Skandinaviens ledande nycirkuskompani, sedan starten 1995 har de uppträtt för fler än 2 000 0000 människor och 500 000 barn och unga har tränat, skapat och lärt genom cirkus. Cirkus Cirkörs verksamhet rymmer nu föreställningar på turné, kurser och pedagogiska program för unga med eller utan funktionsnedsättning och för äldre, gymnasieprogram i nycirkus samt events för företag och organisationer.

Cirkus Cirkör pressbilder >>
Biljettförsäljning via Artipelags hemsida >>

Presskontakt

Gustav Idhammar, Artipelag, gustav.idhammar@artipelag.se, tel +46 (0)70-710 53 55
Henrik Sundin, Cirkus Cirkör, henrik.sundin@cirkor.se, tel +46 (0)70-356 20 58

Om Artipelag
Artipelag är en världsunik mötesplats där konstutställningar, kulturella aktiviteter, arkitektur, musik, eventmöjligheter, svensk design och god mat lever sida vid sida med den vackra skärgårdsmiljön. Artipelag är beläget på Hålludden som ligger på Värmdö, ca 20 min med bil från Stockholms city. Byggnaden omfattar 10 220 kvm och är varsamt placerad bland tallar och klippor med storslagen utsikt över Baggensfjärden. Artipelag är ritat av den framlidne arkitekten Johan Nyrén.