Hoppa till innehåll

VOLVO VALDE ARTIPELAG FÖR NYA XC90

Under tisdagen var det världspremiär för Volvos nya bilmodell XC90.

Den exklusiva förhandsvisningen ägde rum på konsthallen Artipelag, Värmdö och samlade ca 700 journalister från hela världen.  Genom valet av Artipelag får lanseringen en alldeles speciell inramning av svensk skärgårdsnatur och unik skandinavisk  arkitektur.

–  Vi tyckte att det fattades en mötesplats i Stockholms skärgård som var representativ nog för internationella toppmöten som t.ex EU-konferenser eller som nu, Volvos lansering av den vackra Volvo XC90 som står uppställd på klippan i restaurang Bådan på Artipelag, säger Björn Jakobson, VD och grundare av Artipelag.

Volvos visning av nya XC90 fortsätter tom fredag med presentationer för kunder, underleverantörer och återförsäljare. Från lördag 30 augusti är Artipelag åter öppet för allmänheten.