Volvo

Volvos lansering av XC90

Den 27 augusti 2014 var det världspremiär för Volvos bilmodell XC90.

Den exklusiva förhandsvisningen ägde rum på Artipelag och samlade närmare 700 journalister från hela världen.  Genom valet av Artipelag fick lanseringen en alldeles speciell inramning av svensk skärgårdsnatur och unik skandinavisk arkitektur.

  Vi tyckte att det fattades en mötesplats i Stockholms skärgård som var representativ nog för internationella toppmöten eller som i detta fall, Volvos lansering av den vackra Volvo XC90 som står uppställd på klippan i restaurang Bådan, säger Björn Jakobson, grundare av Artipelag.

Volvos visning av nya XC90 pågick i fyra dagar och innefattade presentationer för kunder, underleverantörer och återförsäljare.

Aftermovie från lanseringen

”Det finns en sorts sinnlighet över det här huset – en enkelhet som har en avstressande inverkan på våra besökare.”

– Arrangör för lanseringen av nya Volvo XC90
Galleri