Hoppa till innehåll

Få senaste nytt via vårt nyhetsbrev! Prenumerera här.

OBS! Imagine Monet visas inte 27-29 september. Men, välkommen till utställningen På armlängds avstånd – Hundra år av nordisk konst.

Foto av publik riktad mot en scen under ett event

Sälj och projektledning
för
möten & event

Artipelag behöver bli fler på avdelningen för möten och event.
Vi söker därför nu ännu en fantastisk kollega som vill jobba med sälj, bokning och projektledning på Artipelag.

I denna tjänst får du möjligheten att vara med och arbeta med ett mycket variationsrikt utbud där både antal deltagare såväl som innehåll skiljer sig stort från ett event till det andra.
Du får vara med och bidra till att Artipelag fortsätter vara en av Sveriges absolut bästa möten- och eventdestinationer.

Vem är du?

Du har erfarenhet av liknande tjänst inom möten och event och vill gärna fortsätta att utveckla dina förmågor inom sälj och projektplanering på Artipelag.

Du älskar att ge service och motiveras av att få in affärer genom ett relationsbyggande arbetssätt för att nå uppsatta mål. Merförsäljning ser du som en extra service till kunden.

Du trivs i servicebranschen, är prestigelös inför arbetsuppgifter som kan uppkomma och sätter kundens behov i fokus. Vidare har du har ett intresse för upplevelser samt mat och dryck.

Du är strukturerad och noggrann och ser möjligheter i stället för begränsningar.

Kommunikation på engelska och svenska i både tal och skrift är inga problem för dig och du har goda kunskaper i Office-paketet, god erfarenhet av att jobba i bokningssystem, samt även gärna erfarenhet av CRM-system.

Vidare är du självgående, jobbar lika bra med utgående säljarbete såväl som inkommande och har ett driv att vilja utveckla både dig själv och verksamheten.

Och sist men inte minst, du bidrar med positiv stämning och tycker om att ha kul på jobbet.

Primära arbetsuppgifter

  • Bearbeta inkommande förfrågningar från samtliga förekommande försäljningskanaler. Genomföra en behovsanalys vid förfrågningar, offerera och aktivt följa upp offert via samtal.
  • Föra in kunduppgifter enligt rutin i CRM-system för att upprätthålla och vidareutveckla goda prospekt/kundrelationer.
  • Följa riktlinjer för Revenue Management. Att affärsmässigt prissätta och paketera utifrån kundernas och Artipelags behov och krav.
  • Sända och följa upp bokningsbekräftelser samt följa rutin för kvalitativ överlämning internt eller slutföra planeringen inför ankomst.
  • Proaktivt kontakta prospekt och kunder för införsäljning.
  • Hålla i kundvisningar samt deltaga i kundevent och mässor.
  • Ta fram och ansvara för att delar av den interna försäljningsinformationen är tillgänglig och uppdaterad.
  • Bidra till god stämning och ett härligt positivt arbetsklimat.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder en unik arbetsplats på så många sätt, positiva sådana, att vi helt enkelt måste rekommenderar dig att läsa mer via länken ”Om Artipelag”.

Förutom ett stort knippe trevliga och kompetenta kollegor så kommer du få jobba för ett konstmuseum tillika en skärgårdsdestination, i ständig utveckling. Här får du möjlighet att sälja in allt från mindre dagskonferenser till riktigt stora fantastiska event på över tusen deltagare.

Vi sitter i stora, moderna och luftiga kontorslokaler på Artipelag i direkt anslutning till alla lokaler och fantastisk utemiljöer.

Arbetstiden är förlagt primärt till dagtid på vardagar.
Kvällar och helgdagar kan förekomma i samband med event.

  • Lön efter överenskommelse.
  • Tjänsten omfattar 100% och är tillsvidareanställning med inledande provanställning om 6 månader.
  • Kollektivavtal för Unionen tillämpas.

Låter det intressant? Sänd då ansökan med CV och personligt brev per mejl till jobb@artipelag.se.

Vi önskar få din ansökan senast 6 oktober, men ansökningar läses löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Frågor om tjänsten? Kontakta då marknads- och försäljningschef Mats Alderbrant på mats.alderbrant@artipelag.se.