Hoppa till innehåll

Få senaste nytt via vårt nyhetsbrev! Prenumerera här >>

Hovmästare

Artipelags mat- och dryckesavdelning söker en hovmästare som vill vara med att utveckla och driva våra koncept.

Egenskaper vi eftersöker för tjänsten

Du är strukturerad och noggrann och ser möjligheter i stället för begränsningar och har ett intresse för mat och dryck i kombination med upplevelser och konst. Du vill vara med och förbättra och utveckla våra koncept.

Som en av två hovmästare ansvarar du för vår dagliga drift och att logistiken i våra två restauranger, samt i framtiden även för våra större gruppbokningar och evenemang. Du arbetar nära restaurangchefen, köksmästaren och chefkonditorn för att utveckla och förbättra verksamheten, och bidrar till ett gott samarbete mellan kök, matsal och café.

Du är duktig på att organisera och van vid datorn som ett av dina arbetsverktyg i kombination med en närvaro i service.

Genom att du är en person som är innovativ, nytänkande och har en passion för försäljning utvecklar du vår restaurangmiljö tillsammans med dina medarbetare och gäster. För att lyckas med det ser vi att du är positiv, serviceinriktad, strukturerad, välplanerad och ser vad som behöver göras ur gästens perspektiv.

Primära arbetsuppgifter

Tillsammans med ytterligare en hovmästare och restaurangchef ansvarar du för den dagliga driften på våra enheter.

Arbetsuppgifterna inkluderar att motivera och leda personal, schemaläggning, kvalitetsansvar, administration, planering och uppföljning av den dagliga driften.

Att du kan planera och prioritera är av största vikt. I lugna perioder fokuserar du på att förbereda underhåll, framtida menyer och utveckla restaurangprodukten tillsammans med kollegorna inom konditori och kök.

• Ansvara för trivsel och skapa en god gästupplevelse
• Säkerställa att logistiken i matsalen fungerar
• Arbetsleda och ansvara för personalen i restaurangen
• Säkerställa att det är rent och fräscht och själva aktivt arbeta i matsalen
• Samverka i huset, driva och genomföra möten och event
• Se över bemanning och kompetens i matsal
• Städning och hygien före, under och efter service i café och restaurang
• Utvärdera vårt utbud och driva försäljning
• Säkerställa och kommunicera matsedel och meny
• Säkerställa daglig leverans över våra gästers upplevelse
• Ha en aktiv dialog med våra gäster och personal i huset 

Erfarenheter

För att lyckas i rollen har du självklart en bakgrund inom restaurangbranschen. Vi ser att du har goda ledaregenskaper och meriterande är om du har tidigare erfarenhet av att leda personal.  Som person är du driven med ett engagemang att överträffa våra gästers förväntningar. Du har en förmåga att se förbättringsmöjligheter och utveckling och hitta olika typer av lösningar. Din styrka ligger i att skapa ett starkt team och aktivt arbeta med gästupplevelsen och en trivsam miljö. Du trivs med att arbeta och leda i ett högt tempo, har ett strukturerat arbetssätt samt bra prioriteringsförmåga.

Vad Artipelag är och vad vi erbjuder

Namnet Artipelag är en sammanslagning av Art (konst), Activities (aktiviteter) och Archipelago (skärgård). Det säger en del om vad vi kan erbjuda, men långt ifrån allt. Vår avsikt har varit att skapa ett utflyktsmål på hög internationell nivå – med gränsöverskridande konstutställningar, inspirerande aktiviteter och god mat.

Här på drygt 10 000 m² ryms ett stort konstmuseum och en butik med egna designprodukter. Här reser sig vår Artbox – en väldig event-, inspelnings- och evenemangslokal med tillhörande artistutrymmen. Här finns aktivitetsutrymmen för barn och ungdom, konferensrum i olika storlekar och två restauranger – båda med uteservering och storslagen havsutsikt på den 22 hektar stora sjötomten.

Läs gärna mer under Om Artipelag.

Vi sitter i stora, moderna och luftiga kontorslokaler på Artipelag i direkt anslutning till alla lokaler och utemiljöer.

Arbetstiden är förlagt primärt till dagtid på vardagar samt varannan helg, i nuläget dagtid.
Kvällar och helgdagar kan dock förekomma i samband med event och andra tillställningar.

  • Lön efter överenskommelse
  • Tjänsten omfattar 100% och är tillsvidareanställning med inledande provanställning om 6 månader
  • Friskvårdsbidrag
  • Kollektivavtal tillämpas

Låter det intressant? Sänd då ansökan med CV och personligt brev per mejl till jobb@artipelag.se. Vi läser ansökningar löpande och intervjuer och eventuell anställning sker så fort vi hittat rätt kandidat.

Frågor om tjänsten? Kontakta då Sebastian Taknelid via sebastian.taknelid@artipelag.se.